Det händer alltid mig

Det händer alltid mig. Precis nu när jag skulle gå hem i från jobbet så började det larma helt hysteriskt. Jag som aldrig har hört detta larm blev då lite ställd och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Såg att det blinka en liten röd lampa på väggen där det stog våning 1 på. Så jag sprang runt här lite för att se vad det var men såg inget. Tillsllut ringde jag till Lotta för att fråga hur man stänger av detta oljud men framför allt vad detta oljud betyder. När jag har henne i luren så börjar det ringa och det var larmcentralen. det visar sig att brandlarmet hade gått. Ganska logiskt så här i efterhand men jag såg ingen brand. Utan det visar sig att värmen från bastun hade spridit sig in i rummet brevid. Detta rum håller på att renoveras så de har slitit ner alla isolering mellan rummet och bastun. och nu går det inte att sätta i gång detta larm igen utan att det tjuter utan nu måste jag sitta här tills nästa person kommer. Vilket är om tre timmar. Ibland älskar jag verkligen mitt jobb. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0