Måndag hela veckan....

Det är CP måndag idag. För det första har det varit CP mycket i dag på jobbet och sen dyker inte CP Daniel upp. Han har fått för sig att han inte ska jobba i dag och han har sagt upp sig så han skiter i att komma. Så nu sitter jag här och kan inte gå hem och det är inte första gången han sätter mig i skiten. Detta fick mig att tänka på filmen "Måndag hela veckan" där en snubbe får uppleva samma jobbiga måndag om och om igen. Om detta skulle hända mig så är det nog denna måndag som jag skulle få uppleva om och om igen.
Jag skulle inte bli förvånad om det hände mig.

Nog om detta. Igår så skulle jag och Tezzan hitta på en aktivitet som inte berörde sprit, öl eller krogliv.  Vi skulle gå på bio. Vi bestämde oss för att gå på den tidiga föreställningen så vi kunde gå hem och sova sen. Jag hade förövrigt inte sovit något natten mellan lördag och söndagen så jag var ganska trött. Jag då i mitt lilla huvud tog förgivet att den började klockan 19.00 och bestämde att jag och Tezzan skulle ses klockan 18.30. Jag ringde Jim på vägen när jag skulle möta Tezzan på den utsatta tiden och berättade om kvällens aktivitet och han var då snäll med att upplysa mig om att den började klockan 18. Men för att vara på den säkra sidan ringde jag bion och frågade när den skulle börjada och mycket riktigt så började den klockan 18. Jag frågade då om de kunde starta om den när vi kom, men hon som inte hade någon humor sa nej. Med vetskap om denna dåliga service på bion gick för att möta Tezzan för att  informera om läget. Vi bestämde oss då för att gå till puben och äta en bit  mat för sen gå på den sena föreställningen. För att gör den historia kort så kom vi aldrig till bion utan vi satt på puben och drack öl för pengarna istället. Är det konstigt att man blir alkis. Mitt svar är nej.    

Kommentarer
Postat av: Teo

Ja, måndagar suger... Alltid! Suck!

2006-05-23 @ 01:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0