en ny dag nya tankar.....

i bland känns det som inget funkar, Nära och kär har inte allt på topp. Man känner sig så maktlös när man inte kan göra annat än att bara finnas till. Jag tycker inte om att inte kunna lösa de problem jag stöter på i min omgivning eller i mina näras omgivning. Själv börjar rastlösheten infinna sig på jobbfronten. Jag måste hitta något nytt. Min kropp börjar säga ifrån på jobba på detta sätt, att fläng omkring i sista minut. Jag tycker om omväxlingen men det vore skönt att vet hur man jobbade i allafall två veckor framöver så att man kan planner något, någon gång. 

Men just nu är det för många i min omgivning som inte mår så bra. Frustrationen att inte räcka till blir ibland överväldigande. Men jag kan verkligen vara tacksam. Jag har någon som jag kan luta mig tillbaka på, även om jag inte vill tala med honom om det, så är det rätt tryggt att veta att om jag skulle vilja så finns han där och han vill finnas där. Men för närvarande är det bara skönt att någon håller om en när man känner sig lite nere.  

Kommentarer
Postat av: Carina

Du gör så mycket mer än bara "finnas till".. Vad hade jag gjort utan dig??

2007-03-06 @ 23:15:50
Postat av: Susanne

Du är bäst och det är faktiskt din tur att ha det bra tycker jag. Jag håller i alla fall på att försöka kravla mig upp ur bitterhet och självömkan träsket. Har dock en bit kvar, Nästa vecka börjar jag mitt nya jobb... kul kul hoppas jag.

2007-03-07 @ 13:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0