på Jobbet

Jag går till jobbet istället..tralla lala tralla lala. Om det endå vore så kul. Men nejdå det ska gudarna veta, jag har blivit sådan som endast jobbar för att tjäna pengar. Jag vill vara en sån som går till jobbet för att det är så fruktansvärt kul. Men det låg inte på min lott som så mycket annat som inte ligger på min lott. men jag är inte bitter....

Något kul istället. Eller det skulle varit kul. Var som sagt och tittade på min nya lägenhet i tisdags. Det sjuka var att hon som bodde där var inte den personen som stod på kontraktet. Utan hon som bodde där hade hittat en annons på blocket om ett andrahandskontrakt. Och det var hennes mamma som visade lägenheten. Lägenheten såg inte riktigt ut som jag mindes den men med lite tapet och färg så kommer den bli riktigt mysig. Men iallafall så var den här personens mamma som visde lägheten. Som var trevlig till en början men sen började hon nästan gråta oh berättade hur hemskt det var att hennes dotter inte fick bo kvar och att hon inte hade någon stanns att ta vägen. det var en snyftstoryn efter den andra. Jag och min syster stod där som två fån och visste inte riktigt vad vi skulle säga. Sen kom han son var vaktmästare och visade allt det andra. Han berättade att de hade inte fått ok från fastighetsägaren för att få hyra i andrahand och hon fick inte bo kvar för att hon hade betalningsanmärkningar. men ändå blev det inte den roligadagen som jag hade hoppats på.


sitter för övrigt och klurar på min semester vet inte riktigt vilka veckor jag ska ta. funderar på att ta en under midsommar och och sen typ vecka 29, 30 eller där omkring.


Och tack alla ni som tycker jag är älskvärd. Ni är de mest insiktsfulla människor jag vet...

Trevlig helg!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0