Den syrianska tvåsamheten...

Till min kära stora syter som har flyttat till sin nya lägenhet efter ha varit min inneboende.....

Att bli bedragen är det bara allt fler som blir. En vän till mig frågade nyligen mig om det fanns några ärliga människor kvar i världen. Jag precis som hon hade uppfattningen ´det händer aldrig mig´. Men plötsligt så stog man där med en smärtsam vetskap om att man har blivit bedragen, förnedrad och lurad. Att säga till någon `jag älskar dig´ utan att vara säker är elakt och att leva i ett förhållande halvhjärtat likaså. Den dagen då den ena parten kommer till insikt av vara bedragen så försvinner allt. Allt som har sagts och delats i glädje och i sorg blir smutsigt,  allt blir en lögn. Den egena självkänslan blir som bortblåst och hatet emot en själv blir ett faktum.

Men det finns ett liv efter detta....

Det man tror först är att man fortfarande älskar människan i fråga och söker och skapar problem hos sig själv. Det andra steget är ett totalt hat emot den människan som har förnedrat dig.  Och det ganger så mycket att ditt innre vitrar sönder. Men tillslut kan man ta ett steg tillbaka och se dessa personer i nytt ljus och du blir en erfarenhet rikare.........    

70131-17

Kommentarer
Postat av: simon

U are a wise

2006-06-11 @ 01:53:15
Postat av: Linda

Tack Simon du är för söt....

2006-06-11 @ 15:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0