Jag har funnit ett uppsatsämne

Jag har en längre tig följt en blogg som tillhör en prostituerad kvinna (finns som länk under texten"vi tycker inte lika") Där hon enligt min mening gloriferar prstitution. Hon har en hel del åsikter om feminister, som jag tycker är helt absurda. Detta har dock lett till att jag tror att jag har funnit ett ämne som jag skulle kunna basera min uppsats på. En diskursanalys angående prostitution, med en feministisk teoretisk utgångspunkt. Hade ev tänkt använda buttlers filosfiska tankar rörande kropp och kön eller kanske en radikalfeministisk utgångspunkt. Källorna skulle då bestå av dessa kvinnors bloggar och diskussionsinläg som de själva länkar till. Även om jag inte delar denna kvinnas åsikter så ställer hon en rad intressanta frågor rörande kvinnas sexualitet och samhälligaställning i rellation till mannens men också individens egna val i relatio till socialtkonstruerade moralkakor och lagar. Jag fann en mycket intresant länk på hennes blogg där sexköpslagen diskuteras.

  http://forum.svt.se/jive/svt/thread.jspa?threadID=14011&tstart=0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0