Semester och ADHD

Första måndagen på semestern och jag försöker varva ner.. Har hafte en bra dag  som startade med att Anna ringde och väckte mig kl 9.00 och sen bar det av till Rommis för en härlig förmiddag i solen.  Var hemma skapligt så jag bestämde mig för att gå ner på staden för att köpa något. Jag misslyckades totalt, hittade inte en enda pryl att köpa. Efter detta misslyckandet så tänkte jag ha en lugn hemma kväll som vanliga människor. Det är bara ett enda problem och det är att jag har ADHD. Efter insikten att jag ordagrant skulle klätra på väggarna om jag inte gjorde något tog jag en lång och hysterisk promenad på ca två timmar. Sen är det bara att spontan surfa lite och invänta tröttheten. Hittade ett personlighetstest som jag gjord detta blev resultatet........


Din personlighetstyp:

Entusiastiska, kreativa och idealistiska. Kan göra nästan allt som intresserar dem. Socialt begåvade. Måste leva sitt liv i enlighet med sina värderingar. Entusiastiska inför nya idéer, men blir uttråkade av detaljer. Flexibla och öppna för argument. Många och varierade talanger och fritidsintressen.

Kärriärer som skulle kunna passa dig:

Skådespelare, journalister, skribenter, musiker, konstnärer, konsulter, psykologer, entreprenörer, lärare, personalvetare, politiker, diplomater, TV-reportrar, marknadsförare, forskare, säljare, artister, präster, PR-ansvariga, sociologer, socialarbetare.

Extraversion: Uppmärksamhet främst riktad mot yttervärldens människor och ting. Introversion: Uppmärksamheten främst riktad mot den egna inre världens idéer och intryck.
Extraversion: Uppmärksamhet främst riktad mot yttervärldens människor och ting. Introversion: Uppmärksamheten främst riktad mot den egna inre världens idéer och intryck.
Sinnesförnimmelse: Tar in informationen via de fem sinnena och ser det befintliga. Intuition: Tar in information via det 'sjätte sinnet' och ser det möjliga.
Sinnesförnimmelse: Tar in informationen via de fem sinnena och ser det befintliga. Intuition: Tar in information via det 'sjätte sinnet' och ser det möjliga.
Tanke: Fattar beslut grundade på logik och objektivitet. Känsla: Fattar beslut grundade på personlig värdeskala.
Tanke: Fattar beslut grundade på logik och objektivitet. Känsla: Fattar beslut grundade på personlig värdeskala.
Bedömning: Föredrar att leva på ett planerat och organiserat sätt. Perception: Föredrar att leva på flexibelt och spontant sätt.
Bedömning: Föredrar att leva på ett planerat och organiserat sätt. Perception: Föredrar att leva på flexibelt och spontant sätt.


DU HITTAR TESTET HÄR   


http://se.41q.com



Kommentarer
Postat av: Sandra

UTMANAD!!!

2008-09-20 @ 23:13:48
URL: http://xsandra.blogg.se/
Postat av: Henke

Har du tagit semester ifrån bloggen ??

2008-10-13 @ 10:01:57
URL: http://klockankvarti.blogg.se/
Postat av: Lotta

jag undrar samma som Henke... komigen Linda, ibland har du ju tid...

2009-01-03 @ 17:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0