Då var det söndag igen

Då var det söndag igen. Men jag mår ganska bra idag. Jim messade mig på morgonen och undra om vi skulle fika. Vi möttes upp runt ett tiden och gick ner i hamnen och åt på Båten. Det var verkligen jätte mysigt och maten smakade toppen. Jim är verkligen en vettig person att tala om livet med. Vi satt på båten och skrattade i två timmar sen gick vi runt i hela nyköping i säkert fyra timmar och skvallrade om precis allt. Det var precis vad jag behövde. När jag kom hem ringde sötungen Nathalie och ville att jag skulle komma till henne innan hon skulle sova. Vi läste Bamse och pratade lite. Hon är allt för mysig den tjejen.

Annars så har helgen varit lugn. Det har hänt en del saker som jag måste bearbeta i mitt huvud innan jag kan prata eller skriva om det men det kommer nog "ut" snart.

Imorgon ska jag gå inskolning med våran nya nattis Hanne. Det innebär att jag ska jobba två hela nätter. det känns inget kul men det fanns ingen annan som kunde göra det. Alla de andra har familjer och sånt där så.......Jag som ensam singel är vad man nu är får helt enkelt ställa upp. Men det gör inget, det är inte så att jag har något roligare att göra. Det var en sak som jag och Jim pratade om idag på våran jätte promenad. Han har nyligen separerat med sitt X Jenny och har liknande käslor som jag, trotts att det är snart ett år sen jag och Nina separerade. Känslan av att man aldrig kommer träffa någon. Man lever i något slags "ingen mans land". Och jag är rädd för att att jag har lyckats få presidenttiteln. Men det är kanske kul att man lyckas med det någon gång. Varje gång jag tittar på någon som verkar intresant så ser jag hur det kommer att misslyckas och då blir allt bara jobbigt. Jag tror att jag behöver flytta i från stan.

Men imoron är det en ny dag och vem vet vad som väntar runt hörnet. Den som lever får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0