Måste jobba mer!!!

Fick nyligen en galen ångest känsla. Eftersom jag har jobbat två olika jobb så får jag lön lite olika oxå. vilket kan innebär att jag för endats lön för typ två veckor!!!! Men jag hartänkt att jag inte ska oro mig över det utan bara lösa det. vi får se.

I övrigt så händer der inte så mycket i mitt liv...


Foboll i onsdags det var intressant. Men jag var hemma hos Pontus och det var trevligt men sen när vi gick ut så var det inga kvar ute. så nästa gång så tittar jag nog på kvarterskrogen......

Var hos Sussane i dag som fyllde år. Vilken schyst läghet de har....Så som den såg ut innan........Men nu är den verkligen jätte fin. GRATTIS SUSSANE PÅ FÖDELSEDAGEN.......


tar kanske en sväng förbi henne sen eller så blir det fika.


DAVID: Ska vi hångla???:-)                     

Kommentarer
Postat av: Teo

jag vill också ha en hobby! :)

2006-10-13 @ 21:55:02
Postat av: Pontus

Följande förutsättningar gäller för moped klass I:

Körkortsbehörighet
För att få köra moped klass I måste du ha körkort A eller B, traktorkort eller förarbevis
för moped klass I.
Registreringsplikt
Mopeden är registreringspliktig.
Registreringsbesiktning
För att godkännas här i Sverige måste mopeden genomgå en registreringsbesiktning. Om ett så kallat CoC-intyg, dvs ett intyg om överensstämmelse med EG-typgodkänt utförande visas, så görs inte någon teknisk kontroll av fordonet. Finns inte ett sådant ska de nationella reglerna för moped klass 1 vara uppfyllda.
Trafikförsäkringsplikt
Mopeder klass I är trafikförsäkringspliktiga. Trafikförsäkringsbeviset behöver
INTE medföras vid färd. Eftersom moped klass I är registreringspliktig finns
uppgifter om trafikförsäkring i fordonsregistret.
Fordons- och försäljningsskatt
Mopeden är inte skattepliktig.
Registerhållningsavgift
En engångsavgift på 80 kronor kommer att tas ut.
Registreringsskylt och skyltavgifter
Mopeden måste ha en registreringsskylt och det är samma skylt som motorcyklarna har. Avgiften är 60 kr.
Kontrollbesiktning
Mopeden behöver inte kontrollbesiktigas, men om polisen gör en flygande inspektion så kan man få ett föreläggande eller körförbud beroende på bristerna. I sådant fall måste mopeden genomgå en kontrollbesiktning för att häva föreläggandet eller förbudet. Kontrollbesiktning görs i så fall hos bilprovningen.
Kontrollmärke
Det kommer inte att utfärdas något kontrollmärke, eftersom mopeden varken är skatte- eller besiktningspliktig.
Trafikregler
Mopedisten:
- ska använda körbanan
- ska använda vägrenen
- får inte köra mopeden i cykelfält eller på cykelbana
- ska köra mopeden i körfält på samma sätt som förare av t ex motorcykel
- får inte parkera mopeden på gångbana eller cykelbana
- ska använda helljus på samma sätt som t ex motorcykelförare
- får under samma omständigheter som t ex motorcykelförare använda annat ljus än halvljus
- får inte låta mopeden dras av något annat fordon, inte heller låta den dra eller skjuta annat fordon
- får inte skjutsa fler passagerare än den är byggd för
- får inte köra på motorväg eller motortrafikled

2006-10-14 @ 12:07:26
URL: http://pintos.blogg.se
Postat av: simon

ovanstående uppgifter gäller naturligtvis inte sen 2006 06 06 och inte heller för 4hjuliga mopeder!

2006-10-16 @ 10:48:15
URL: http://sharkbay.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0