Jag vill ha en egen sekt....

Jag är lite fascinerad av fenomenet sekt. Att kunna få en stor samling människor att offra allt och vilja dö enbart för en människa och den personens övertygelse är helt fascinerande. Som tex snubben i ryssland som har fått hur många som helst att gömma sig i jordhållor iväntan på jorden undergång.  Snubben på bilden är tydligen ledare för den sekten och han ser ju helt frik ut. Jag menar helt ärligt om du mötte honom på gatan skulle du stanna och känna, du är den jag har letat efter och har alla svar på mina frågor! eller skull du känna här ta min plånbok ta vad du vill men död mig inte???? och ja jag är precis som alla andra och har fördommar efter hur människor ser ut. Men det är ju kul att han har lyckats göra kariär på att bli sektledare. Jag vill också ha en egen sekt.

Pjotr Kuznetsov är ledare för den ryska domedagssekten.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vad lycklig jag är att du börjat blogga igen.

2008-04-08 @ 14:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0