Hur mycket som helst......

Har nu äntligen flyttat men min nya lägenhet är som en krigszon. Jag har fortfarnade inte packat upp alla min kartonger, förpackningar och embalage ligger över allt från mina nya möbler. Enn del av mina nya möbler är inte ens upp packade. Jag har inte hittat några nya gardiner eller satt upp några överhuvudtaget. Saknar ett antal gröna växter och de jag har önskar att de fick bo ihopp med någon annan. Det mest irriterande av allt är nog min säng. Jag och min kär Anna körde upp till IKEA igår eftermiddags för att inhandla en säng. (jag har sovit på den mest osköna tältsäng fram till nu.) Jag hade fått ett lite löfte om att få hjälp med att skruva ihopp sakerna när jag kom hem men jag kom hem lite försent och det var tydligen roligare att sitta på lotsen och dricka öl i värmen.Hmm. Men jag bestämde mig då för att skruva ditt benen på min säng själv, för helt ärligt hur svårt kan det vara?(tänkte jag) Skruva dit benen var inte så svårt, utan problemet uppstog då jag skulle vända tillbaka sängen. Detta  är inget man bör göra själv!!!! men envis som jag är så tog jag tag och tänkte flippa runt den lite snyggt. men sänggen var tyngre än två jävla flodhästar. Jag tappade taget, gjorde mig sjukt illa och lyckdes bryta av benet på ena sidan. Jag blev sjukt förbannad drack två hof och la mig på min nya soffa för att sova. Som jag nu har insett inte är något skön att sova på! Jag bestämde mig dock för att lösa problemet imorse. Efter en lite diskussion med Simon så består mitt ena sängben av böcker och om jag känner mig själv rätt så kommer det nog gör det en bra tid framöver. Mitt nästa måst är att hänga in mina kläder i graderoben. Det är helt omöjligt att hitta något när det ligger nedpackat. Men det kommer bli jätte fint hemma hos mig när det är klart.(hoppas jag )


Inte nog med att det helt hysteriskt hemma utan det är helt jävla hhysteriskt på jobbet. Vi har bytt server för vårat data system. Detta innebar och innebär att vi förstvar utan datorer i två dagar. Jag tänker inte gå in på hur mycket vi hamnar after!!!! Och nu uppstår lite mystiska problem som inte ens datasupport kan lösa. Har sutit med en snubbe (som var väldigt trevlig och lät så där snygg som vissa gör när de pratar i telefon) som har frågat mig hur jag lyckats med de problem jag har och suckat och skrata lite hysteriskt om vart annat. Mycket intresant. jag har lärt mig mer om datorer på och vårt data system på mitt senaste pass än vad jag lärt mig på mina två år på kompaniet. Helt sjukt
 

Skulle också varit ledig imorgon men jag var tvungen att jobba. Har lite svårt att säga nej ibland. Men sen är jag ledig lördag och söndag. Ska försöka vara  ut lite så man ser uta tt leva i ett land som har sommar. Måste också försöka få ordning någon gång i min lägenhet..


Det är mycket nu...................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0